New Romanian Cinema Review (2023)

New Romanian Cinema Review (2023)
O recenzie a noului cinema românesc
Al 13-lea Festival de Cultură Română de la Cracovia
10-14 mai 2023
Kino pod paraname

Review of New Romanian Cinema este un eveniment însoțitor al celui de-al 13-lea Festival al Culturii Române de la Cracovia. În perioada 10-14 mai, Our Cinema va prezenta cinci titluri care nu au mai fost prezentate până acum în cinematografele poloneze. Programul include, printre altele: dramă premiată la Festivalul de Film de la Veneția Imaculat, foarte curat, foarte organizat Cel mai recent film al lui Monica Stan, George Chibber Lilmark si Radu Muntean Întregalde.

Va avea loc la Cracovia – pentru a treisprezecea oară Festivalul Culturii Române. Sunt cinci zile pline de evenimente dedicate artei, limbii, istoriei și literaturii României. 2023 este un an special pentru cultura română: anul în care orașul Timișoara, cunoscut în întreaga lume drept orașul Revoluției Române din 1989, a primit titlul de Capitală Culturală Europeană. Acesta este și anul în care sărbătorim 350 de ani de la nașterea lui Dimitri Kantemir, o figură unică în cultura europeană a secolelor al XVII-lea și al XVIII-lea, cărturar și gazdă în Moldova. – Amintirea reprezentanților Institutului Cultural Român din Varșovia, organizatorul festivalului.

Cinematografia românească ocupă un loc aparte în program, pe care îl poți cunoaște mai bine participând la el O recenzie a noului cinema românesc În Kino Pod Paraname. În perioada 10-14 mai vor fi proiectate cinci lungmetraje și un grup de scurtmetraje.

Imaculat, foarte curat, foarte organizat Monica Stan și George Chibber Lilmark Aceasta este o dovadă clară că cinematografia românească este încă o sursă de energie nouă și soluții neclare. Filmul, care a câștigat un premiu la Festivalul de Film de la Veneția, se concentrează pe o tânără care ajunge într-un centru de reabilitare – o lume masculină închisă în care inocența nu este ușor de întreținut.

Un film plasat într-un mic sat din nordul României Oameni de acțiune Plin de dileme morale. Ieșire Paul Neguescu Oferă telespectatorilor o privire nouă și întortocheată asupra luptei eterne dintre bine și rău, unde întrebarea este deosebit de puternică: Câte fapte rele ne transformă în oameni răi? Se ține și în guvernorate Întregalde – Cel mai recent film Radu Muntian. În ea, celebrul creator se întreabă unde se află limitele generozității, care sunt adevăratele motive pentru altruism și cine beneficiază cu adevărat de așa-zisa caritate.

Filmele dezvăluie spectatorilor diferite fețe ale României contemporane Omul și câinele Stefan Constantinescu Și berlinez Marian Krishan. Prima – o dramă minimalistă de criză a vârstei mijlocii – spune povestea tuturor est-europenilor (și central-esticului) care pleacă în străinătate pentru muncă, lăsându-și familiile în urmă. A doua parte, vag inspirată din cartea lui Gabriel Andronach, reunește două lumi foarte diferite. El îi acuză pe politicieni de ipocrizie și oportunism, într-un mod interesant care arată cât de puține știu ei despre viața reală.

READ  România Oponenții certificatelor Covid au încercat să ia...

În plus, programul de audit a inclus următoarele: O colecție de scurtmetraje româneștiPrintre eroii săi se întorc în orașul natal după mulți ani, suferă de o criză conjugală și plănuiesc o schimbare radicală în viața lor actuală.

Programul complet al festivalului este disponibil Aici.

Program de film:
miercuri, 10 mai
20.30 pur | Pur
(Monica Stann, George Chipper Lilmark) AF 2021, 114 minute

joi, 11 mai
20.30 oameni de la serviciu | Oamini di Trippa
(Paul Neguescu) RO/BG 2022, 105'

Vineri 12 mai
20.30 Un bărbat și un câine | Om Sin
(Tevan Constantinescu) RO/BG/SE/DE 2020, 108'

Sambata 13 mai
18.30 Proiecție de scurtmetraje românești,90'
20.30 Intergaldi | ÎNTREGALDE
(Radu Muntian) FY 2021, 104'

Duminică 14 mai
16.00 Berlin | campania
(Marianne Krishan) Anul fiscal 2020, 93 de minute

biletele:
26 zloți polonezi (natural)
21 zloți polonezi (redus)
18 zloți polonezi (club/senior)
promovare (6 sesiuni): 96 zloți polonezi
Pentru a cumpăra cardul online, vă rugăm să contactați: [email protected]

Despre filme:
berlinez | campania

Viorel – un tractorist linistit si sincer dintr-un orasel din vestul Romaniei – il intalneste accidental pe Mocanu, un politician celebru care candideaza pentru un loc in Parlamentul European. Acesta din urmă a observat că rămânerea cu o „familie tipică romană” ar putea avea un efect pozitiv asupra imaginii sale, așa că a decis să rămână cu Föller pentru restul campaniei. Îl va ajuta această mișcare inteligentă să facă față acuzațiilor de corupție?

Bazat liber pe cartea lui Gabriel Andronach Sunt in GermaniaFilmul arată ciocnirea a două lumi foarte diferite. El îi acuză pe politicieni de ipocrizie și oportunism, într-un mod interesant care arată cât de puține știu ei despre viața reală.

Omul și câinele | Om Sin

După un mesaj text misterios de la un număr necunoscut, Doro (Bogdan Dumitrash) Se intoarce din Göteborg la Constanta, orasul natal. Întoarcerea sa coincide cu izbucnirea pandemiei Corona, care a aruncat lumea într-o stare de haos. Bărbatul este motivat în primul rând de gelozia față de soția sa (Ophelia Bobby) care se presupune că îl înșală. În ciuda lipsei de probe, eroul își conduce propriile investigații meticuloase, ceea ce îi crește anxietatea.

Omul și câinele Este o simplă dramă despre un bărbat de vârstă mijlocie aflat în criză. Cu toate acestea, este și o poveste despre toți oamenii din Europa de Est (și Centrală și de Est) care pleacă la muncă în străinătate, lăsându-și familiile în urmă. film Stefan Constantinescu El analizează cu atenție această stare specială de alienare și singurătate.

READ  Criticul de film Goran Jovanovic: De la Rubrik în mass-media locală la Biblioteca Congresului din Fasington

ÎNTREGALDE | ÎNTREGALDE
(Radu Muntian) FY 2021, 104'

Festivalul de Film de la Trieste 2022: Cel mai bun film
Festivalul Internațional de Film de la Haifa 2021: Cel mai bun film internațional

Maria, Ilinka și Dan sunt colegi de muncă care participă la călătoria umanitară anuală. Înainte de sfârșitul anului, se urcă într-un vehicul cu tracțiune integrală și pleacă cu saci plini cu alimente și cadouri pe care să le împartă celor aflați în nevoie. De data aceasta merg în satul de munte Întregalde. Pe drum, se întâlnesc cu un bătrân care cere să fie dus la o fabrică de cherestea din munți. Făcând această faptă suplimentară bună are consecințe neplăcute. Ideile despre compasiune și ajutor sunt brutal confruntate de realitate…

Ultimul film Radu Muntian (Marți după vacanță; Alice T; Hârtia va fi albastră). O poveste plină de suspans despre limitele generozității, adevăratele motive pentru altruism și cine beneficiază cu adevărat de așa-zisa caritate. A jucat rolul unui bătrân care este important pentru complot Luca Sabin – Actor neprofesionist, adevărat locuitor al satului Întregalde.

Oameni de la serviciu | Oamini di Trippa
(Paul Neguescu) RO/BG 2022, 105'

FilmFestival Cottbus 2022: Premiul pentru cel mai bun actor (Julian Postelnicu)

Ellie (Julian Postelnicu) Are aproximativ patruzeci de ani și este șeful poliției într-un mic sat din nordul României, lângă granița cu Ucraina. Deși în sat se întâmplă lucruri suspecte, iar primarul și preotul fac parte dintr-o rețea de contrabandă cu țigări, Eli este specializat în a afla ce i se potrivește. Când primarul îi cere să păzească locul de contrabandă, Eli se convinge naiv că acolo nu se întâmplă nimic. Dar face o greșeală și viața lui se schimbă radical.

Îl văd atât de bine, cât și de rău. Acesta este un personaj pe care îl pot înțelege pentru că găsesc mult din mine în el. De aceea mă uit la acest erou cu simpatie și cu ochi critic Regizorul spune despre Eli: Paul Neguescu. Oameni de acțiune Este un film de gen neclar, fluid, undeva între un thriller și o comedie neagră. Aceasta este o viziune nouă și deformată asupra luptei eterne dintre bine și rău și întrebarea: Câte acțiuni rele ne transformă în oameni răi?

Imaculat, foarte curat, foarte organizat | Imaculat

Festivalul Internațional de Fotbal de la Veneția 2021: Premiul Luigi De Laurentiis pentru cel mai bun debut, Premiul Regizorului GdA
Festivalul Internațional de Film Transilvania 2022: Premiul FIPRESCI
România este nominalizată la Oscar 2023

Tânăra Daria (Anna Dumitrashko) Ea începe procesul de reabilitare pentru a scăpa de dependența în care a pus-o iubitul ei, care ispășește o pedeapsă de patru ani de închisoare. Fata se găsește într-o lume închisă și foarte masculină, unde nu este ușor să-ți păstrezi inocența. Este o arenă a provocării și a conflictului psihologic, în care un gest blând poate fi un preludiu al agresiunii.

READ  Beciuri de vinuri și o inimă mare. Aici este Modavia nedescoperită de turiștii polonezi

Filmul a câștigat un premiu la Festivalul de Film de la Veneția Imaculat, foarte curat, foarte organizatpe baza experiențelor regizorului Monica Stan A fost filmat într-un format claustrofob 4:3. Director asociat, George Chibber Lilmarkeste un regizor celebru, responsabil, printre altele, cu obținerea de imagini pentru un film celebru nu ma atinge. Filmul a fost nominalizat de România la Premiul Academiei 2023.

Scurtmetraj romanesc:

Durata fixa: 90'

Întristare | Caymus
(Sarah Tsourakidis) Anul fiscal 2020, 28 de minute
O femeie de patruzeci de ani se întoarce în țară pentru a-și lua rămas bun de la mama ei decedată. Înconjurată de familia ei, se simte mai singură ca niciodată, iar vinovăția rezultată din absența ei îndelungată o face să-și dorească să se întoarcă în timp și să redevină adolescentă. Dar viața continuă și adevărul este că mama ei nu o va mai certa niciodată cu tandrețe, oricât de rău ar fi comportamentul ei.

Poveștile de dragoste pe care le-am auzit în timpul turneului
| PRIN ORAŘ CIRCULĂ SCURTE POVETI DE DRAGOSTE
(Corrina Gabriella D'Asovino) Anul fiscal 2021, 22 minute
Povestea unui cuplu care trece printr-o criză conjugală. Laila, 36 de ani, lucrează ca taximetrist, iar Danny este un pasionat de pescuit. În munca ei, femeia este martoră la multe povești de dragoste care diferă mult de propriile experiențe…

Cupa Tineretului | Cupa Tenerichi
(Razvan Oprescu) An fiscal 2019, 15 minute
O călătorie nostalgică în copilărie. Eroul vizitează apartamentul bunicilor, cu care a petrecut mult timp, se uită la fostele băi termale comuniste, unde a vizitat fiecare vacanță, și urcă munții care au fost destinația călătoriilor grele ale băiețelului. Niciunul dintre aceste locuri nu arată ca înainte.

Pune-te pe locul meu | PUNE-TE ÎN LOCAL MEU
(Laura Georgescu Barone) RO 2022, 6 inch (film animat)
Obosit de rutina lui zilnică, Bobo simte că ar fi mai fericit dacă ar avea o altă piele. Cu toate acestea, transformarea pe care decide să o facă scapă rapid de sub control. Fericirea visului său îl va face fericit?

Se scade | Mutineria
(Marian Farkoch) Anul fiscal 2022, 14 minute

Oraș roman de provincie. Peter a spus poliției că un bărbat în vârstă pe care îl îngrijea a murit în acea dimineață. În drum spre casă, încearcă să planifice următoarele zile. Cu toate acestea, va fi o mare provocare…

loc:

sponsor: