Radu Jude. Recenzie de filme selectate la KIKA Cinema

23 – 26 septembrie (luni – joi) 2024

Radu Jude este un regizor român de film și teatru, apreciat de criticii din întreaga lume, considerat unul dintre reprezentanții așa-zisului. Noul val românesc. Filmele sale au câștigat numeroase premii la festivaluri internaționale de film.

Filmul AFERIM! (2015) a câștigat Ursul de argint pentru cel mai bun regizor la a 65-a Berlinale, I Don't Care I Don't Care If We Go Into Care If History as Barbarians (2018) a câștigat Marele Premiu Crystal Globe la Festivalul Internațional de Film de la Karlovy Vary si a fost filmat. Într-o eră de pandemie și de îndrăzneală morală, UNFORTUNATE NUMBEREK sau CRAZY PORN (2021) a primit Ursul de Aur la cea de-a 71-a ediție a Festivalului Internațional de Film de la Berlin.
Înainte de premiera noului său film, KIKA Cinema a produs o recenzie a unor filme selectate ale acestui mare regizor.

În proiect:
23 septembrie | luni | 19:00
Afirma! | Aferim!, dir. Radu Jude, România/Bulgaria/Cehia/Franţa 2015, 108' Spectacol cu ​​prelegere

24 septembrie | Marte | 19:00
Nu-mi pasă dacă intrăm în istorie ca văzători| İmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari,

Regia Radu Jude, România/Germania/Bulgaria/Franţa/Cehia 2018, 140'

25 septembrie | miercuri 19:00
Un număr ghinionist sau un porno nebun | Babardeală cu bucluc sau porno balamuc
Regia Radu Jude, România/Cehia/Croația/Luxemburg 2021, 106'

26 septembrie | joi | 19:00
Nu face prea multe promisiuni despre tine după sfârșitul lumii | Nu asepta prea multe de la sfarchitul lumi,

Regia Radu Jude, România/Luxemburg/Franţa/Croaţia 2023, 163' | Spectacolul în premieră

Despre filme:

Afirma! | Aferim!, dir. Radu Jude, România/Bulgaria/Cehia/Franţa 2015, 108'

Țara Românească, 1835. Doi călăreți traversează un peisaj sterp. Este polițistul local Konstantin și fiul său. Unul are o vorbă pentru orice, celălalt are o abordare contemplativă a lumii. Ei caută un „sclav țigan” care a fugit de un anumit nobil și este suspectat de furt. În călătoria lor, ei întâlnesc oameni de diferite naționalități și credințe: turci și ruși, români și maghiari, creștini și evrei. Toată lumea poartă prejudecăți și superstiții din generație în generație. Și chiar dacă fugarul este găsit, aventura nu se termină…

READ  Legia.Net - Legia Varșovia - Baschet: noul jucător al lui Jovanović Legia

Nu-mi pasă dacă intrăm în istorie ca brahmani I am este indiferent daca in istorie vom intra ca barbari, Romania/Germany/Bulgaria/France/Czech Republic 2018, 140'

„Nu-mi pasă dacă vom intra în istorie ca barbari”. Aceste cuvinte, rostite de mareșalul Ion Antonescu Consiliului de Miniștri al României în vara anului 1941, au început genocidul de pe Frontul de Est. Se concentrează pe Mariana Marin, o tânără regizoare de teatru care încearcă să reconstituie capturarea Odesei de către armata română în 1941, care a dus la uciderea a mii de evrei. Cu toate acestea, ambițiosul și pasionat creator se confruntă cu respingerea din partea propriei distribuții, precum și presiunea autorităților locale de film.

Un număr rău sau un porno nebun | Babardeală cu bucluc sau porno balamuc

Câștigător al Ursului de Aur la Berlinale 2021, eseul film despre obscenitate, obscenitate și perversie. „Din păcate, rapid…” spune povestea împrăștierii unei casete sexuale și consecințele pentru o profesoară de liceu de prestigiu, Amy, de a face o căsnicie distractivă în dormitor. Provocator, inteligent, supărat și irezistibil de amuzant, Radu Jude preia fenomenul de panică morală și dezvăluie ipocrizia, ignoranța și tendințele autoritare care îl însoțesc. Ce este „cu adevărat” obscen aici: vederea unor oameni care fac sex consensual sau mizeria unui oraș devastat de capitalismul sălbatic și ideologia naționalistă? Este profesorul pervertit sau un tribunal auto-numit de părinți revoltați care s-au adunat la școală pentru a o judeca? Plin de arhive, „Numărul nefericit…” este un catalog al acestei veritabile obscenități: politică, religie, clasă, răspândite fără rușine sub sloganuri nobile. Judd susține că adevăratele cauze ale rușinii se află pe străzile noastre și în propriile noastre cărți de istorie.

READ  Știri: Złota LE K: Două frâne de egalizare pentru a începe

Nu te înjura prea mult după sfârșitul lumii Nu estuda prea mult de la endu lumii, dir. Radu Jude, România/Luxemburg/Franţa/Croaţia 2023, 163'

Eroina filmului este asistenta de producție Angela Răduganu (Ilinka Manolache). O femeie suprasolicitată, dar prost plătită, se confruntă cu o sarcină serioasă: realizarea de interviuri preliminare cu candidații pentru a participa la un scurtmetraj despre siguranța muncii comandat de o companie internațională.
Încă de la primele ore ale dimineții, Angela se plimbă prin București pentru a îndeplini toate sarcinile care i-au fost atribuite de casa de producție care o angajează. Pe lângă conducerea castingului, aceasta include preluarea managerului de marketing al clientului (interpretat de Nina Hoss) de la aeroport și diverse alte chestiuni de producție. Mai rău, performanța nu se ridică la înălțimea așteptărilor Angelei, din momentul în care una dintre persoanele cu care vorbește convinge că șeful ei este responsabil pentru accidentul ei. Este doar o chestiune de timp până să apară un scandal.

Bilete: 25 PLN (obișnuit), 20 PLN (reducere)

Proiectul este implementat din fonduri oferite în cadrul programului Arthouse Cinema Network primite de la Institutul de Film Polonez în acest scop.

Mutinus Mutunus